Ano, i my, lidi z Perzony, jakožto manažeři v gastronomii a hotelnictví, jsme byli unaveni a v posledních letech nejvíce z hledání nového kandidáta J
Určitě to znáte. Skončí Vám zaměstnanec před začátkem sezony a vy hledáte způsob jak nejlépe s takovou situací naložit. Když opomenu to, že jste měli skvělý vztah a bude ve Vašem teamu opravdu chybět, chcete samozřejmě také zachránit provoz a zejména jeho kolegy od frustrace z dalších extra směn. První fáze, věřím, je, že s takovým člověkem zkusíte najít společnou cestu jak dále pokračovat, sdílíte jeho potřeby a vynasnažíte se splnit jeho požadavky. Zaměstnanec už je ale pevně rozhodnutý k odchodu. Bohužel v tu chvíli je jedinou nadějí…dvouměsíční výpovědní lhůta, kdy můžete najít nového kandidáta.
Kdy přichází fáze okamžitého jednání. Kde je můj telefon? Obvolávám své známé, minulé kandidáty, zveřejním nabídku pozice na sociální sítě. Ani jeden zdroj nevypadá, po pár dnech, že by přinesl kvítí J
Pouštím se tedy na inzertní servery. Odrazuje mě zpoplatnění, ale situace si říká o okamžitou akci. První vlna zaslaných životopisů a telefonátů vypadá nadějně, nicméně z 12ti uchazečů mi po prvním týdnu zbývají dva. Ostatní se buď již neozvali, neodpovídají na telefonát, nedorazili na pohovor. Jak se říká „ghosting“ v pravém slova smyslu J. Z posledních dvou uchazečů, do kterých vkládám veškerou naději, mi jeden zasílá sms, že už nemá zájem a druhý je v očekávání na první zkušební den. Nedorazil… Bez omluvy, bez upozornění a co myslíte. Telefon již také nezvedá…
Cítíte tu únavu? Zažili jste také tuto bezmoc, kdy pouze čekáte a doufáte?
S tím je ale z našeho pohledu v poměrné části konec. Právě Perzona je nástrojem proaktivního vyhledávání svých top potenciálních zaměstnanců, kdy za tuto službu nemusíte nic platit a máte nábor více ve svých rukou, kdy sami uchazeče oslovujete. Jinak řečeno, nejste unaveni, nedoufáte, nečekáte, nezoufáte. Jednáte a vyhledáváte svého potenciálního zaměstnance.
Z naší zkušenosti je další skvělou zprávou, že se uchazeči cítí mnohem lépe a jsou více nadšeni, pokud je někdo z potenciálních zaměstnavatelů osloví s nabídkou práce. Je to pro ně pozitivní odměnou za jejich profil naplněný praxí a zkušenostmi, za které pilně dřeli v minulosti. I díky tomu je poté atmosféra mezi Vámi a potenciálním zaměstnancem odlišná. V případě, kdy momentálně nemá zájem o Vaší nabídku a zaměstnání nevyhledává, ví o Vás pro nenadálou změnu v jeho pracovním životě a může se Vám posléze ozvat. Další proces k získání kvalitního zaměstnance. I když dlouhodobým, ale funkčním.
Proč tedy zůstávat u standardních zažitých procesů? Zkusme se zaměřit na situaci, kterou můžeme my sami onlivnit a budeme mít alespoň z části ve svých rukou.
Buďmě proaktivní a své top zaměstnance oslovujme sami.